HARCRENDSZER


HP Rendszer

A játékon HP (életpont) rendszer van érvényben. Azt, hogy mennyi HP-d van, az osztályod határozza meg. Azt, hogy mennyit sebződsz bizonyos fegyverektől és hatásoktól, lejjebb találod. Ha a HP-d nullára kerül, akkor a földre esel. Tehetetlen vagy és nem tudsz varázsolni, azonban egy varázsitalt még megihatsz ha éppen van nálad egy. Amennyiben 15 percen belül nem érkezik meg a segítség három út áll a karaktered előtted:

  • Egy Feltámasztás / Újjászületés varázslat vagy hasonló hatás a halál beálltától számított 15 percen belül még visszahozha az életbe.

  • Ha társaid visszavisznek a városba, ott biztos lesz valaki - nem feltétlenül megjelenített szereplő - aki még meg tud menteni, és minimum fél óra múlva 1 HP-n folytathatod a játékot. A köztes időben a játékos karakterből kilépve pihenhet, vagy karakterben eljátszhatja a lábadozását, de semmilyen megterhelő tevékenységet nem folytathat, önállóan sétálni is csak nagy nehézségek árán tud.

  • Ha egyik sem történik meg, 15 perc múlva vagy amint magadra hagynak (amelyik később történik meg) feltételezhető, hogy valakik megtalálják a karaktered holttestét, és visszarángatnak a városba. Menj el a szervezői szobához egy szervezőért! Ekkor ugyanaz történik, mintha a társaid vittek volna vissza, azonban értéktárgyaid (játékpénz, játéktárgyak) közül véletlenszerűen (szervező által megállapítva) elveszítesz valamennyit, valamint a halálod körülményeit, gyilkosodat is elfelejted.


Páncélpont Rendszer

Könnyűvértnek a gambezonok, rétegelt textil ruhák és bőrvértek számítanak, ahogy a fűzők (corset) kemény részei is. Nehézvértnek pedig a láncok, lemezvértek (és minden ami úgy néz ki mintha az lenne, ez teljes mértékben a fegyvermustrát végző szervezőn múlik). Hogy melyik vértért mennyi páncélpontot kapsz, azt lejjebb megtalálod. Nem adódnak össze a pontok, ha egy helyen több páncélt is viselsz. Rendeltetés szerűen kell hordani a páncélokat, hogy megkapd a pontokat. Nem csak ott védenek, ahol hordod őket, egyfajta "Plusz HP"-ként funkcionálnak amit gyógyítással, varázsitallal NEM lehet visszatölteni. Az alkaron és lábszáron viselt páncélok párban számítanak, próbáld nem keverni őket fajta szerint. Minden sebzés, legyen az mágikus vagy fizikai, először a páncélpontjaidat vonja le. Miután a páncélpontjaid teljesen elfogytak, a HP-ból sérülsz.

KÖNNYŰVÉRTEK
Alkarok: 1 páncélpont
Sípcsontok: 1 páncélpont
Combok: 1 páncélpont
Mellvért: 2 páncélpont
Sisak: 2 páncélpont 

NEHÉZVÉRTEK
Alkarok: 2 páncélpont
Sípcsontok: 2 páncélpont
Combok: 2 páncélpont
Mellvért: 3 páncélpont
Sisak: 3 páncélpont


Sebzésrendszer

Kések, Tőrök:   1 sebzés
Egykezes fegyverek:   (75 - 120 cm) 2 sebzés
Kétkezes fegyverek:   (121 cm - 230 cm) 3 sebzés
Kisméretű dobófegyverek:   (varázstűz, dobókések stb..) 2 sebzés
Nagyméretű dobófegyverek:   (dárdák, nagyobb dobóbalták stb..) 3 sebzés
Íjak, Számszeríjak:   3 sebzés
Durranóbot, Muskéta, Mordály:   4 sebzés


Bűvölt fegyverek, páncélok, pajzsok

Ha bűvölt fegyvered van, akkor bizonyos lények ellen hatásosabbak a támadásaid.

Ha bűvölt pajzsod van, akkor képes vagy kivédeni a mágikus lövedékeket (varázstüzet) is ezzel. Ellenkező esetben ezek átütnek a pajzsod védelmén, ugyan úgy sérülsz és még a varázstűz aktuális hatása is érvényesül rajtad. (pl.: CSAPÁS, RETTEGÉS, BÉNÍTÁS [arra a karra amin van a pajzsod] stb..)

Ha bűvölt vérted van, akkor az a vért amit megbűvöltek duplán számít bele a páncélpontjaidba. Egy játékoson maximum 1 ilyen bűvölt páncél lehet. (pl.: bűvölt nehézmellvért 3 helyett 6 páncélpont, bűvölt bőrsisak 2 helyett 4 páncélpont stb..)


JELZÉSEK

CSAPÁS
Az eredeti sebzés helyett 5 sebzést visz be.

BÉNÍTÁS
Ha valamelyik végtagodat találja el egy bénítás, akkor azt 5 másodpercig nem használhatod. Ha a lábadról van szó, akkor azt vonszolnod kell ezen időre. Ha a karodról, akkor azt lógatnod kell magad mellett. Ha a torzódról, akkor egyhelyben kell maradnod 3 másodpercig.
EGY KAPUBEÁLLÓ, KÉT KAPUBEÁLLÓ, HÁROM KAPUBEÁLLÓ.
(A kapubeálló része csak a számolás elfogadott gyorsaságát hivatott megmutatni, nem kell kapubeállókról mesélned harc közben.)

TASZÍTÁS
Ha valakit eltalálsz és mellé mondod a TASZÍTÁS jelzést, annak 5 nagy lépést hátrálnia kell tőled. Ha fal van mögötte, akkor a falnak neki csapódik és 3 másodpercet várnia kell lehajtott fejjel. Ekkor nem védekezhet fegyverrel, maximum elhajolhat a beérkező támadások elől.

GÁNCS
Ha valakit eltalálsz és hozzá társítod a GÁNCS jelzést, akkor annak 3 KAPUBEÁLLÓ erejéig le kell guggolnia vagy térdelnie. Védekeznie szabad, ha közel mész hozzá akár meg is támadhat közben.

ELTŰNÉS
Ha van olyan képességed ami lehetővé teszi ezen szónak a használatát, akkor miután bekiáltottad van 5 másodperced "eltűnni". Addig nem fognak téged üldözőbe venni, hiszen "szem elől veszítettek".

KITÉRÉS
Amennyiben van olyan képességed ami lehetővé teszi ezen szó használatát, 1 támadás elől ami eltalált egyébként "kitérhetsz" ha bemondod a "KITÉRÉS" szót. Így a találat sebzése 0 lesz, mintha el sem találtak volna.

VISSZAVERÉS
Ha ezt a szót hallod egy pajzsot használó játékostól, akinek a pajzsát eltaláltad varázstűzzel, akkor az a hatás amit a varázstüzed okozott volna rajta, rajtad érvényesül. (legyen ez csak sebzés, rettegés, taszítás, bármi.)

TOLVAJLÁS
Lopható (narancs szalaggal jelölt) tárgyakat elcsenhetsz játékosoktól úgy, ha bemondod ezt a szót. Ilyenkor kénytelenek oda adni és nem tudomást venni róla egy rövid ideig. Kérjük, hogy próbáljátok meg amennyire lehet "rejtve" csinálni. Fontos, hogy csak olyan tárgyakat lophatsz el amiket látsz. 

RETTEGÉS
Ha ezt a jelzést hallod miután kijelöltek téged akár szóban, érintéssel vagy megdobtak valamivel, hirtelen halálfélelem lesz úrrá rajtad ami az életedért való menekülésre késztet. Ezt egészen addig amíg jó távolságra nem kerültél attól, aki ezt a varázslatot rád vetette vagy nem semlegesítették rajtad azt mágiatöréssel.

ORVTÁMADÁS
Nem tud mindenki orvtámadást végrehajtani. Ez egyfajta rajtaütés az erre képes osztályok számára. Kizárólag tőrökkel és késekkel lehet végrehajtani, hátulról. Amikor hátba szúrsz valakit, akkor azt csendben tedd. Súgd a fülébe vagy közöld vele halkan, hogy "ORVTÁMADÁS". Ettől ő 8-at fog sérülni. Ha ez 0 HP-ra juttatja akkor csendben összeesik.