MÁGIARENDSZER
Credits: ConSensus LARP Studio


Varázstűz / Varázslövedék

A képességgel rendelkező karakter korlátlan számban tarthat magánál és használhat kisméretű dobófegyvereket, melyek kinézete valamilyen mágikus hatás látványát idézi. Ez lehet akár szivacslabda szalagokkal, vagy egy polifoamból kifaragott "jégszilánk", a kinézetét a karaktered egyéni stílusára bízzuk. Mielőtt a varázslövedéket eldobod, mondj el egy 2-3 szavas varázsigét, egyértelművé téve a környezeted számára, hogy varázsolsz - ez azért fontos, hogy a célpontod is tudja, hogy varázslövedékkel fogod megdobni, mely ellen a nem-mágikus pajzsok nem védenek.


A Fókusz

Bizonyos varázslatok azt igénylik, hogy meg kell érints valakit, érintéssel jelöld ki a célpontot. Ezek esetén az érintést - azaz egy másik résztvevő megérintését - csak egy mágikus fókusszal hajthatod végre, ami a következő feltételeknek kell megfeleljen:

  • A fókusz "larp-safe" kivitelezésű kell legyen, azaz biztonságos kell legyen ahhoz is, hogy olyasvalakit érints meg vele, aki ezt nem akarja, és ha - akár fegyverrel - félreüti valaki, ne sérüljön se a fókusz, se a fegyver.

  • A fókusz nem lehet fegyver vagy pajzs, ha hasonlít is rá, nem használhatod fegyverként vagy pajzsként.

  • A fókuszt kézben fogva tudod használni, és a viselése nem számít kézben fogásnak. Ez azt jelenti, hogy egy kezeden viselt kesztyű, vagy ujjadra húzott gyűrű nem működik fókuszként.

  • Tetszőleges számú fókusz tarthatsz magadnál.

Azokhoz a varázslatokhoz, amik nem írják elő az érintést, nem szükséges fókusz.


Sámán Totemek

A totemek kinézetét és elkészítését teljesen rátok szeretnénk bízni, csak pár szabályt hoztunk ezekre:

  • Teljesen LARP-safenek kell lenniük, így ha ráesik valaki kisebb eséllyel sérül meg.
  • Nem lehet őket fegyverként használni, nem lehet velük védekezni sem.
  • A varázslás menete szabály vonatkozik a totemek lehelyezésére is.
  • Nem kell túl nagynak lenniük, kb. 30 cm magasnak maximum, 15-20 cm átmérőjűek - legalábbis mi így képzeltük el őket.
  • Igazodjon a megszemélyesített fajodhoz a totemed stílusa.

A varázslás menete

Egy varázslat végrehajtása a következő lépésekből áll:

  1. Vedd a kezedbe a varázslat végrehajtásához szükséges kellékeket. Ha a varázslat nem igényel ilyet, akkor legalább egy kezed legyen szabadon (nem lehet benne se fegyver, se pajzs), vagy legfeljebb a fókuszod lehet benne akkor is, ha a varázslathoz egyébként nem szükséges.

  2. Mondj el fennhangon, jól artikulálva egy 3-10 szavas varázsigét. A tartalmát szabadon kitalálhatod, a célja az, hogy legyen mindenki számára egyértelmű, hogy itt varázslat történik, felkészítve őket arra, hogy valamilyen hatásjelzés következik. Figyelj arra, hogy ne használd létező jelzések kulcsszavait, mert az nehezíti másoknak hogy megfelelően reagáljanak a varázslatodra..

  3. Cselekedj a varázslatban leírtak szerint - használd a varázslat leírásában szereplő jelzést, vagy ha szükséges, a VERITAS kulcsszó használatával magyarázd el a célpontnak a hatást. Ha a varázslat érintést igényel, azt csak a fókuszoddal teheted meg.

A fenti lépések minden varázslásra képes karakterre vonatkoznak, mindegyikük számára pontosan ugyanez a varázslat menete, az egyes osztályok és archetípusok jellegzetességeit a fókusz mibenlétével és a varázsigék megfogalmazásával tudjátok kidomborítani:

Egy mágus vagy boszorkánymester fókusza például egy pálca, jogar is lehet, a varázsige valamilyen idegen nyelvű kántálás, egy pap esetén az fény vagy a sötétség szimbóluma a fókusz, a varázsige pedig egy hozzá intézett fohász. 

Fontos, hogy a fenti fókusz- és varázsige javaslatok csak példák, nem pedig megkötések. Ha úgy képzeled el a varázslódat, hogy inkább rímbe szedett igékkel kéri az őselemi szellemek segítségét, csak a varázslás menetének fenti három pontja és a varázslat pontos leírása megkerülhetetlen szabály.


Ideiglenes életpontok

 > Minden olyan ideiglenes életpont ami varázsitalból vagy tekercsből származik, NEM halmozódik. Egyik effekt lecseréli a másikat - mindig az erősebb érvényesül.
Példa: Megittál egy 2 ideiglenes HP-t adó varázsitalt, de 10 perc múlva egy varázstekercsben találsz egy áldást, ami nem 2 ideiglenes HP-t ad, hanem 4-et. Ebben az esetben nem összeadódnak, hanem tekercsé érvényesül - amennyiben elhasználtad azt.
Ugyan ez igaz a páncélpontot ideiglenesen megnövelő tekercsekre és varázsitalokra is.

> Minden olyan ideiglenes életpont ami EGYFORMA varázslatból származik, NEM halmozódik.
Példa: Két pap Áldása közül mindig az erősebb érvényesül rajtad és leváltja a gyengébbet.
Ugyan így, ha két paplovag áld meg a "Királyok Áldása" képességével, akkor is az egyik leváltja a másikat.

> Minden olyan ideiglenes életpont ami NEM EGYFORMA varázslatból származik viszont halmozódik.
Példa: Téged megáldott egy pap (+2), majd megáldott egy paplovag is (+2) akkor az már 4 ideiglenes HP. Azt, hogy melyik hatás meddig tart viszont magadnak kell számontartanod.